Екак - Как? Какво? Къде? Защо?

Намери или сподели решението на проблема си!
Дата и час: 05 Авг 2021, 18:52:07

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 730 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5 ... 73  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Велосипед
МнениеПубликувано на: 16 Окт 2015, 21:51:36 
Online
Активен

Регистриран на: 15 Окт 2015, 22:01:51
Мнения: 2316
Местоположение: София
Никове в други форуми: Същия като тук .
Започвам първи с тема за велосипеди, това сега ми е хобито през пенсионерските години.
Няма да се връщам назад да показвам какви велосипеди имам , започвам с най - новата придобивка , градски велосипед с "дамска " рамка,12 скорости вградени в главината и контра.
Вероятно е към 20 години, небрежно стопанисван ,което личи по ръждата на тръбата под кормилото , беше захвърлено под един навес от стопаните му и при дъжд е мокрено. Гумите бяха спаднали, нямали с какво да ги помпат, контрата не се задействаше и се въртеше като "свободен венец "
С докарването у дома ,първо с миещи препарати ,четки ,гъба и водоструйка му придадох вид за снимка.
След това отворих главината и видях ,че дори вътре е имало вода и се е изпарила ,но е оставила отпечатък .Механизма ми се видя добър и затова не съм го разглобявал повече , а само на лагерите подмених твърдата грес и налях към 150 мл диференциално масло.
Постегнах някои неща и го покарах 15 км, като си носех инструменти и регулирах кормилото и седалката според моя ръст.Малко по малко след раздвижването, .контрата започна да се задейства на позиции над 6 , а когато се прибрах ,даже и на 1 позиция ,но с рязко завъртане на педалите назад.
Сипах още масло и като се оправи времето ще го раздвижа още , а имам и идея да потопя механизма в масло и да загрея с газов котлон или да сложа съдинката върху вибрационен шлайф и вибрациите да спомогната за почистване на твърди частици от греста.
Надявам се и в този форум да има съпричастни към велосипедите и да обменяме мисли за тях като конструкции и ремонтите им.
Ще кача снимки след известно време , имам проблем с прехвърлянето от карта, четеца отказва да работи.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Велосипед
МнениеПубликувано на: 16 Окт 2015, 22:39:45 
Offline
Активен

Регистриран на: 15 Юли 2014, 20:34:00
Мнения: 4096
shotik написа:
.....а имам и идея да потопя механизма в масло и да загрея с газов котлон или да сложа съдинката върху вибрационен шлайф и вибрациите да спомогната за почистване на твърди частици от греста.
Надявам се и в този форум да има съпричастни към велосипедите и да обменяме мисли за тях като конструкции и ремонтите им.

Не се занимавай с толкова сложни процедури.Накисни за по-дълго време механизма в газ за горене или в дизелово гориво(газта(керосина) е по-пробивна от нафтата) и след постигане на желания резултат промий с вода.Водата отмива тези горива и разтвореното в тях без остатък.Веднага след промивката с вода издухай до изсъхване със сгъстен въздух и също веднага без отлагане омасли механизма или направо му налей работното масло.Успех.Аз си падам повече по возилата с двигатели,но съм връщал към живот доста стари механизми.От личния ми опит,това е най-ефективната технология на почистване.Забележи,че и най-ефективните WD препарати си миришат на керосин!!!


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Велосипед
МнениеПубликувано на: 19 Окт 2015, 22:18:25 
Online
Активен

Регистриран на: 15 Окт 2015, 22:01:51
Мнения: 2316
Местоположение: София
Никове в други форуми: Същия като тук .
Направих всичко ,което е написано в предишния отговор, монтирах каплата на място и се повозих няколко километра.
Оказа се ,че всички скорости работят , но за контрата липсват две шайби, някаква като звезда част и една пружина, сверено по чертежи ,пратени ми от един познат. Не е фатално, може да монтирам челюстана спирачка и на задната капла , но да ползвам и контрата, която се задейства почти винаги над шеста скорост.

ето снимки
Прикачени файлове:
CIMG6222m.jpg
CIMG6222m.jpg [ 165.51 KiB | Прегледано 6164 пъти ]


Прикачени файлове:
CIMG6223m.jpg
CIMG6223m.jpg [ 128.27 KiB | Прегледано 6164 пъти ]


Прикачени файлове:
CIMG6229m.jpg
CIMG6229m.jpg [ 98.43 KiB | Прегледано 6164 пъти ]


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Велосипед
МнениеПубликувано на: 20 Окт 2015, 05:49:45 
Offline
Активен
Аватар

Регистриран на: 04 Окт 2015, 20:48:46
Мнения: 1794
Местоположение: на село
Май тоя тип "скоростни кутии" не са разпространени много тук. Има ли части за тях?

_________________
"...с правописа под вежди се гледаме строго
и боря се с него , доколкото мога."
...ъъ и с компютъра съм така
0 8 9 9 1 4 8 4 3 7


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Велосипед
МнениеПубликувано на: 20 Окт 2015, 08:59:29 
Online
Активен

Регистриран на: 15 Окт 2015, 22:01:51
Мнения: 2316
Местоположение: София
Никове в други форуми: Същия като тук .
Точно за главини от този модел се пише , че са спрени от производство, но аз имам още една главина с повреда в нея .разпространени са в света , у нас не се долюбват, всеки си има свое виждане. Ако се ползват както трябва , мисля ,че няма проблем , греши се в начина на превключване , за момент трябва да са спрени педалите и тогава да се превключват скоростите. Свиква се . дори е хубаво ,че ако спреш на висока скорост , на място можеш да превключиш дори на първа. Има и няколко модела на които може да се въртят педалите и да се превключва. Вътре всички зъбни колела са зацепени, само превключващия механизъм е различен и се движи.
Недостатък е повишеното тегло и увеличен процент на триене на зъбните колела, както и по - сложната конструкция, а цената като нови е доста солена.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Велосипед
МнениеПубликувано на: 20 Окт 2015, 10:07:10 
Offline
Активен
Аватар

Регистриран на: 17 Яну 2014, 00:24:39
Мнения: 4112
Местоположение: Сопот
:goodpost: :ThankYou:
А дори не знаех за съществуването на такива скорости за велосипеди.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Велосипед
МнениеПубликувано на: 20 Окт 2015, 10:08:57 
Offline
Активен
Аватар

Регистриран на: 04 Окт 2015, 20:48:46
Мнения: 1794
Местоположение: на село
Гледам се продават велосипеди втора ръка с подобни скорости - струва ли си купуването ?

_________________
"...с правописа под вежди се гледаме строго
и боря се с него , доколкото мога."
...ъъ и с компютъра съм така
0 8 9 9 1 4 8 4 3 7


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Велосипед
МнениеПубликувано на: 20 Окт 2015, 11:48:19 
Offline
Активен

Регистриран на: 15 Юли 2014, 20:34:00
Мнения: 4096
Системата с такива предавки е всъщност може би най-старата.Имаше такива скорости на почти всички "корекомски" велосипеди още от 70-те.Обикновено обаче те бяха с по 3,рядко до четири предавки.Неприятното е,че наистина при неправилно боравене има повече шансове за повреди,сравнено със скоростите с прехвърляне на веригата.Предимство е компактността,класическия вид на велосипеда,липсата на открити механизми....
Има и други подобни механизми,при които превключването става с леко чукване на "контрата".В смисъл,че ако задържиш контрата остава на същата предавака,но ако леко чукнеш и пак завъртиш напред,вече е на другата предавка.Те са обикновено с по две предавки,рядко с три.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Велосипед
МнениеПубликувано на: 20 Окт 2015, 12:43:46 
Online
Активен

Регистриран на: 15 Окт 2015, 22:01:51
Мнения: 2316
Местоположение: София
Никове в други форуми: Същия като тук .
Още в началото на миналия век са създадени първите главини с три вътрешни скорости, сега има дори с 14 скорости , а хибридни -с три вътрешни и седем външни венеца стават 21 скорости .
Аз от 1975 година имам английска главина от Чопър ,монтирана на сгъваем велосипед, никакви проблеми не съм имал с нея ,дори и сега да се кача , тръгвам без проблем.

Дали да се купи ?
Това всеки трябва да прецени , в предишен отговор съм написал предимства и недостатъци, разбира се не са всички , по възможност ,ако имате познат ,който разбира или поне ползва велосипед с такава главина ,нека той провери.
За София мога да съдействам .
Имам английски немски и японски главини на мои велосипеди, от три , четири ,седем и дванадесет скорости ,някои са с контра ,други не .
Има доста материали , където са показани чертежи,клипове, описания и др. Но всичките тези неща ги има в интернет и може да се търсят с търсачките.
Ето един велосипед на прилична цена със седем вътрешни скорости

http://olx.bg/ad/velosiped-kettler-alur ... 14ae616efd


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Велосипед
МнениеПубликувано на: 20 Окт 2015, 16:02:32 
Offline
Активен
Аватар

Регистриран на: 17 Яну 2014, 00:24:39
Мнения: 4112
Местоположение: Сопот
Ейй, като енциклопедия си на тема велосипеди :doubleup:

Всъщност колко велосипеда имаш? Струва ми се, че можеш да направиш свой собствен музей! Имаш ли снимка на всичките ти велосипеди заедно? Ще е интересна гледка! Сигурен съм, че доста колекционери ще ти завидят!


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 730 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5 ... 73  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
Преведено от yarnaudov.com