Екак - Как? Какво? Къде? Защо?

Намери или сподели решението на проблема си!
Дата и час: 16 Юни 2021, 16:53:09

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 21 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 10 Юни 2020, 02:16:19 
Online
Активен

Регистриран на: 14 Май 2016, 10:30:47
Мнения: 3464
Коце относно твоя инвертор. Що ми е на акъл че твоето е почти часовникарско. :) Този инвертор е за 2kW двигател. Не за предпочитане да караш двигатели с малка мощност. Относно дроселите ще може да се ползва и без тях. И то няма какво да му се ревизира. Принципно или работи ли не работи. Не е мислено да се ремонтират а и като думне гори всичко вътре. Всичкото освен радиатора не става вече за нищо. Та няма смисъл да го пращаш на някой. Очисти му пепеляка с компресора. Ако не те е страх може и да го окъпиш малко. някой колега наблизо може да свърши тая работа ако е омазан здраво от вътре. А за връзването иска малко четене не е нещо сложно за настройка в най обикновен режим на използване както е в случая. Ако нещо не ясно ще помагаме със съвети. Няма смисъл да храним куриерите изедници. :D
Хвърлих един поглед на мануала по диагонал та мисля че добре е описано всичко. Не ми е мрял такъв в ръцете та и аз ще се наложи да го изчета ако нещо се спъне работата. Но да е тогава ако се наложи че бързо забравям. :моля:


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 10 Юни 2020, 06:58:57 
Offline
Активен

Регистриран на: 07 Юни 2017, 15:07:06
Мнения: 33
Местоположение: Варна
Никове в други форуми: Нешо, Нешо68
То това е една от целите на споделянето - да се видят кусурите!
Ся, не е като да не се сетих за авариен стоп - затова сложих трифазния предпазител ниско, в обсега на лявата ми ръка. Мислех си да подам захранването на инвертора през оригиналния ключ, който е над ел таблото и ако бях осъзнал, че в дясно оставам без авариен стоп щях да го направя - преработката е за 20 мин.
За магнита - стружките са нищожен проблем.
Първоначалната идея беше да ползвам оригиналния включвател, но реших, че с подвижния пулт мога да ползвам инвертора за различни машини. Може да помисля да го поставям в някаква неподвижно закрепена кутийка, която да не позволи изместване на пулта при страничен удар. Иначе, с издърпване фронтално, магнита не може да се отлепи(изключително силен) , от случайно бутане не може да падне.
Та, ще се доработва!


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 10 Юни 2020, 09:34:55 
Online
Активен

Регистриран на: 14 Май 2016, 10:30:47
Мнения: 3464
Вярно, че инвертора е скъпичко удоволствие но има един лаф.
-Едни клещи ударят ли по маалата ппосле стават само за забиване на гвоздеи.

За магнита като почнеш да работиш усилено ще приказваме после. Още не съм се отказал да се обзаложа. :D
Автоматичния предпазите не се брои за авариен стоп. Дори най обикновенна кнопка също. За това са измислени гъбките с фиксация. Такова нещо трябва да можеш да го задействаш с която и да е част от тялото ако не дай си боже се наложи.
Спирам да те разкандърдисвам да махнеш тоя пулт ще се убедиш сам.

Покажи как елиминира вариатора.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 10 Юни 2020, 11:31:14 
Offline
Активен

Регистриран на: 07 Юни 2017, 15:07:06
Мнения: 33
Местоположение: Варна
Никове в други форуми: Нешо, Нешо68
Вариатора си е на място и няма симптоми на заболяване.
А относно гъбките - на училищните стругове преди 37 год не помня да имаше такива. Това не пречи да курдисам някъде.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 10 Юни 2020, 12:20:40 
Online
Активен

Регистриран на: 14 Май 2016, 10:30:47
Мнения: 3464
Справка стр.1 пост 1 на темата. Произведен 1972г. :) Освен изхвърления вариатор нищо друго не е пипано по ел. инсталацията. Снимката е даже преди да го купя. Реално аз го изкормих но съм запазил защитите както са си. Това са и моделите бутони които са се произвеждали и ползвали масово по онова време. Отделно работата ми е била постоянно свързана по неволя със всички възможни защити. :D Главоболията от недобросъвестни работници които се опитва по всякакъв начин да ги елиминират са ми били почти ежедневие. Стругове и фрези са ми били най безопасните машини от всичките с които съм си имал работа.Няколко бройки в работилницата по поддръжката. Знам много добре и последствията от такава необмислена самодейност. Изписал съм бая мастило след злополуки.
Не ме разбирай погрешно. Не искам нито да те плаша нито да те накарам да си промениш насила решението споделям просто дългогодишен опит разбирай и практически.


Последна промяна lov на 10 Юни 2020, 12:24:18, променена общо 1 път

Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 10 Юни 2020, 12:21:53 
Offline
Активен
Аватар

Регистриран на: 24 Ное 2015, 16:10:24
Мнения: 3467
Местоположение: Стара Загора
Никове в други форуми: edemy2001
Не68 написа:
...А относно гъбките...

То мястото на гъбката си е тук оригинално:
Прикачени файлове:
Snap5.jpg
Snap5.jpg [ 34.2 KiB | Прегледано 859 пъти ]

_________________
Поздрави: Евгени LZ3EG 73!!!
Онлайн магазин: http://енергия.ею ..... http://windsolarhydroenergy.eu/
YouTube канал: https://www.youtube.com/c/EvgeniDemirev
тел: 0879 тридесет и две 63 осем 2


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 10 Юни 2020, 14:29:36 
Offline
Активен

Регистриран на: 15 Юли 2014, 20:34:00
Мнения: 4048
Не68 написа:
Вариатора си е на място и няма симптоми на заболяване.
А относно гъбките - на училищните стругове преди 37 год не помня да имаше такива. Това не пречи да курдисам някъде.

Аз не казвам,че всяка машина има "гъбка",но без нея са само машините с лостово управление,без твърда връзка на мотора с шпиндела,демек със съединител.Оператора свиква с управлението и си изгражда навици.Лоста на съединителя може само да го пернеш и е длъжен да отива в нулево положение.При управление с бутони или ключета при аварийна ситуация шанса да улучиш бутона или ключа за изключване е минимален,само гъбата е спасение.Гъбата и лоста можеш да ги ритнеш и с крак,ако не ги достигаш в дадената ситуация с ръка,недай си Боже.Таблото с ключвете трябва да е вързано на твърдо,да няма шанс да падне или да се измести и да се самовключи.И още нещо-на металорежеща машина с широки ръкави и с разкопчани горни дрехи(манта и т.н.) не се работи!!!
Казвам тези неща с най-дори пожелания за успешна,но и безопасна работа. :вино:
Ето табло на машина,на която махнеш ли ръка от бутона,тя спира и на пръв поглед е съвсем безопасна.Но все пак,ако залепне реле или бутон......абе гъбата си е гъба!
А на правеното ми сругче управлението на двете скорости на мотора са горе(което също е неправилно,че не е поне в предпазна чашка против случайно щракване),а защитата ми е долу до коляното,като застана на машината и е бързо достижима и с ръка-червения палец на главния предпазител иска само леко перване и пада.От него спира захранването не само на струга,а и на цялата му маса на която са и шмиргел,шлайф,бормашина,телена четка и т.н.


Прикачени файлове:
IMG_20200610_140952.jpg
IMG_20200610_140952.jpg [ 2.75 MiB | Прегледано 852 пъти ]
IMG_20200610_143720.jpg
IMG_20200610_143720.jpg [ 3.21 MiB | Прегледано 850 пъти ]
Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 10 Юни 2020, 16:08:29 
Online
Активен

Регистриран на: 14 Май 2016, 10:30:47
Мнения: 3464
Като студент се бях хванал да бачкам като сругар че да има за купони. А то на такива като мен винаги се даваше най гадната и лошо платена работа. Една от тях беше нарязване на резба с нож. Повечето са виждали болтовете които държат количката на електротеферите. Резба М24. :D Прави се на 3 подавания почти на максимално допустими обороти. Ставаш роботче иначе нямаш никакъв шанс да направиш нормата. А това са 350-400 резби за смяна.Под минута на бройка щото трябва да се центроват и точат ножове. Реакцията на ръцете изпреварва мисълта. :ха: За това така съм убеден в навика къде инстинктивно си дириш лостовете за управление. Работил съм на много машини с леки разлики в управлението. Там само в началото докато им свикнеш със съединителя щото всяка си има особености и после веднага забравяш и все едно само на нея до сега си работил. Не мога да възприема че сега след две минути копчилъците ще са си сменили мястото. А да нарязвам резба само с тази врътка мисля че ще ме хванат нервите.
Офтопик:
Като говорим за защити. На една от машините имам защита на двете ръце на оператора. Тоест за да тръгне процеса на рязане трябва да натисне два бутона едновременно. Но е сложена малко електроника която регистрира времето за реакция междудвата ако е над 0,15-0,2 сек. процедурата се стартира от ново след определено време. А ако отпуснеш който и да е всичко приключва и се включва спирачката на двигателя.Кръстил съм я защита от подпийнал работник. Сещайте се що така си намери име. А ако се задейства авариен стоп /гъба/освен електромагнитната спирачка самия двигател влиза в спирачен режим.. Кове на място защото му се подава изправено напрежение. Та блокчето което пази от идиоти струва едни луди пари но едва ли конструктора някога си е помислил да си го спести.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 10 Юни 2020, 17:12:10 
Offline
Активен

Регистриран на: 07 Юни 2017, 15:07:06
Мнения: 33
Местоположение: Варна
Никове в други форуми: Нешо, Нешо68
Много мъдрост има в това, което пишеш!


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 10 Юни 2020, 23:01:34 
Offline
Активен

Регистриран на: 15 Юли 2014, 20:34:00
Мнения: 4048
lov написа:
Коце относно твоя инвертор. Що ми е на акъл че твоето е почти часовникарско. :)

Стругчето не много малко като възможности,въртя над кръстатия супорт до 105мм детайли с междуцентрова дължина почти 500мм.Тези параметри на струга ми трябват заради роторите на големите стартери и генератори.Някои от тях са по 7-8кг,има и нагоре.Стъргал съм успешно ротори на Катерпилар и К700.Заради работата по големи диаметри на споменатите детайли ми трябват ниски обороти.Това е и причината за бъдещото упражнение с инверторно управление.


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 21 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
Преведено от yarnaudov.com