Екак - Как? Какво? Къде? Защо?

Намери или сподели решението на проблема си!
Дата и час: 10 Май 2021, 06:45:39

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 42 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 15 Мар 2021, 18:00:28 
Offline
Активен
Аватар

Регистриран на: 10 Юли 2016, 20:46:17
Мнения: 323
Местоположение: Казанлък
Цитат:
Види ми се не щеш да вденеш какво се обяснява


Възможно е да не разбирам как стават нещата, но съм виждал само ръкохватката на парксайд. Но въпреки това, продължавам да смятам, че дъгата се образува вътре в дюзата, и разликата е, само начинът на замасяване на външната част. С кабел, или с допир в детайла. А защитата на дюзата става с изходящия въздух. Има въздух-ОК, няма въздух-К.С. А Панайот е обяснил как става паленето. Контактно, и без.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 15 Мар 2021, 18:31:30 
Offline
Активен
Аватар

Регистриран на: 10 Юли 2016, 22:36:09
Мнения: 373
Местоположение: Варна
Никове в други форуми: big_dragon
lov написа:
...
И виж на първия си клип дето на горелката има една телена скобичка която дистанцира дюзата от детайла.....

Дъгата трябва да гори между вътрешния електрод и детайла, през отвора на дюзата.
По тази причина дюзата не трябва да опира до детайла (масата).
Металната скоба е да пази дистанция между детайла и дюзата, ако я няма скобата, ръчичката пази дистанцията...

Ето ти ги твоите консумативи:
Изображение

_________________
SAFETY FIRST!
Драгомир Янков


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 15 Мар 2021, 18:58:32 
Offline
Активен
Аватар

Регистриран на: 10 Юли 2016, 20:46:17
Мнения: 323
Местоположение: Казанлък
Цитат:
Дъгата трябва да гори между вътрешния електрод и детайла, през отвора на дюзата.

Може да стане, ако външната част на дюзата е диелектрик. Но не е. А дъгата е между най близките електроди.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 16 Мар 2021, 01:05:51 
Offline
Активен

Регистриран на: 14 Май 2016, 10:30:47
Мнения: 3402
bigdragon написа:
lov написа:
...
И виж на първия си клип дето на горелката има една телена скобичка която дистанцира дюзата от детайла.....

Дъгата трябва да гори между вътрешния електрод и детайла, през отвора на дюзата.
По тази причина дюзата не трябва да опира до детайла (масата).
Металната скоба е да пази дистанция между детайла и дюзата, ако я няма скобата, ръчичката пази дистанцията...

Ето ти ги твоите консумативи:
Изображение


Май не четеш внимателно и взе да ме поучаваш. :) Аз много добре знам как работи плазмата. Включая и това което се намира в кутията. Даже май ми се е случвало и да ремонтирам.:D. Ако искаш мога да ти преразкажа и какви сплави се ползват в професионалните електроди. :поклон:
Посъветвах го за водача защото ако нямаш ръчичка трудно се поддържа една дистанция без да докосваш детайла. Да не говорим, че на дебели детайли перпендикулярноста е за предпочитане.

:ра:


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 16 Мар 2021, 13:48:18 
Offline
Активен
Аватар

Регистриран на: 10 Юли 2016, 22:36:09
Мнения: 373
Местоположение: Варна
Никове в други форуми: big_dragon
Krass написа:
Цитат:
Дъгата трябва да гори между вътрешния електрод и детайла, през отвора на дюзата.

Може да стане, ако външната част на дюзата е диелектрик. Но не е. А дъгата е между най близките електроди.

Дъгата е сложно нещо, появява се там, където не винаги е необходимо.

Това lov може да не го чете, защото го знае.

Принцип на действие на плазмената горелка без пилотна дъга.
Това е най-простата технология за плазмено рязане на метал.

Прикачени файлове:
printsip_raboty_plazmoreza_0-500x267.jpg
printsip_raboty_plazmoreza_0-500x267.jpg [ 26.6 KiB | Прегледано 323 пъти ]


С натискане бутона за запалване, източникът на захранване (трансформатор или инвертор) подава ток към плазмената горелка, която трябва да е допряна до детайла. В резултат на това вътре в плазмотрона възниква електрическа дъга, чиято температура е 6000-8000 ° C. Дъга се запалва между електрода и дюзата поради факта, че образуването на дъга между електрода и обработвания детайл, който трябва да бъде обработен незабавно, е трудно. Дъгата запълва целия канал.

С появата на дъга, сгъстеният въздух излизащ от дюзата, преминава през електрическа дъга, в резултат на което се загрява и увеличава обема си 50-100 пъти. Освен това въздухът се йонизира и престава да бъде диелектрик, придобивайки проводими свойства. Температурата на въздуха в този момент може да достигне 25 000-30 000°C. Именно този високотемпературен йонизиран въздух е плазмата.

Дюзата на плазмотрона, стеснена на дъното, компресира въздуха, образува поток, който се изхвърля от дюзата със скорост 2-3 m/s. Неговата електрическа проводимост е приблизително равна на електрическата проводимост на метала, който се обработва.

В момента, когато плазмата излезе от дюзата и влезе в контакт с повърхността на обработвания метал, основната режеща/външна дъга се запалва и ватрешната дъга изчезва. Режещата/работната дъга загрява детайла в среза локално. Металът се топи, появява се разрез. На повърхността на метала, който се реже, се появяват частици от новоразтопения метал, които се издухват от него чрез въздушния поток, излизащ от дюзата.
След началото на процеса на рязане дюзата трябва ва се отдели електрически от обработвания метал, за да се избегне появата на дъга в самата нея и да й се удължи живота.

При тези горелки металната скоба (дистанционер) на кеамичния изолатор затруднява или не позволява възбуждане (стартиране) на дъгата.
Такава скоба се слага на горелки SG-55 или AG-60 с пилотна дъга. Черното кабелче се свързва с устойството, подаващо пилотната дъга.
Прикачени файлове:
61sai5BMPaL._AC_SL1500_.jpg
61sai5BMPaL._AC_SL1500_.jpg [ 15.95 KiB | Прегледано 310 пъти ]



За горелка LG-40 или PT-31 няма да намерите такива скоби.
Прикачени файлове:
5b51985da5896b49d659dfa5-original.jpg
5b51985da5896b49d659dfa5-original.jpg [ 22.94 KiB | Прегледано 310 пъти ]




ПП Във втория клип на Krass, ако спрете на 10:36, ще видите как е пробита дюзата, когато дъгата гори проължително вътре в нея...
Прикачени файлове:
Capture.PNG
Capture.PNG [ 240.08 KiB | Прегледано 310 пъти ]

_________________
SAFETY FIRST!
Драгомир Янков


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 16 Мар 2021, 16:54:45 
Offline
Активен
Аватар

Регистриран на: 10 Юли 2016, 20:46:17
Мнения: 323
Местоположение: Казанлък
Едно е да го знаеш, друго е да можеш да го обясниш.
Цитат:
В момента, когато плазмата излезе от дюзата и влезе в контакт с повърхността на обработвания метал, основната режеща/външна дъга се запалва и ватрешната дъга изчезва.

Ето това не ми беше ясно. В такъв случай, пилотните машини вероятно прекъсват замасяването на соплото след запалване на дъгата.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 16 Мар 2021, 17:04:32 
Offline
Активен

Регистриран на: 15 Юли 2014, 20:34:00
Мнения: 4010
Благодаря лично за разясненията на bigdragon ! :drinks: Значи в крайна сметка по време на самото рязане дъгата e между централния електрод и детайла.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 19 Мар 2021, 16:44:26 
Offline
Активен
Аватар

Регистриран на: 10 Юли 2016, 22:36:09
Мнения: 373
Местоположение: Варна
Никове в други форуми: big_dragon
Ето как се управлява пилотната дъга.
phpBB [media]





Тук може да видите една особеност на електрода с която някои не са запознати:
Прикачени файлове:
Capture.PNG
Capture.PNG [ 1.33 MiB | Прегледано 223 пъти ]



Става въпрос за петното отпред на електрода.
По-добрия материал е хафний, но бюджетния е цирконий


Прикачени файлове:
Capture.PNG
Capture.PNG [ 188.58 KiB | Прегледано 223 пъти ]

_________________
SAFETY FIRST!
Драгомир Янков
Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 28 Мар 2021, 07:19:54 
Offline
Активен
Аватар

Регистриран на: 06 Авг 2016, 07:14:24
Мнения: 203
Тези от последната снимка са P80 и консуматива издържа в пъти повече от AG60, за PT31 да не говорим.

_________________
Калоян Драгозов - 0898798624
Арго маркет ЕООД - внос на машини, продажба, сервиз.
http://argo-market.com


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 28 Мар 2021, 08:12:07 
Offline
Активен
Аватар

Регистриран на: 10 Юли 2016, 22:36:09
Мнения: 373
Местоположение: Варна
Никове в други форуми: big_dragon
Да така е.

Когато купувах плазма за гаража (с пилотна дъга, за да си режа боядисани и
ръждиви железа), дойде с AG60 и харчи електроди и дюзи на поразия, представям си PT31.

Известна икономия може да се постигне, когато винаги се настройва на минималния ток, според дебелината на рязания детайл.
За минималния ток приемам 15А плюс 4А на мм, това е от опит и е приблизително.

например:
6 мм се реже на 15+5*4=35А.
12мм се реже с 15+11*4=59А


ПП Когато се наложи да се сменя горелка, ще бъде P80 или по-добра.

_________________
SAFETY FIRST!
Драгомир Янков


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 42 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
Преведено от yarnaudov.com